עבודת-זכוכית

מה חשוב לדעת כשמזמינים עבודת זכוכית?

זכוכית היא חומר שביר ועדין ובהתאם- מסוכנת כאשר לא נזהרים בשימוש בה. יותר מאשר בכל חומר אחר נדרשת הקפדה יתרה בהתקנתה במקומות שונים בבית – אם כחלק מריהוט שימושי ואם כקישוט. ביצוע עבודות זכוכית צריך להיעשות לא רק בזהירות יתרה; הוא מחייב ידע, מקצועיות וניסיון. אלה מצויים בידי אנשי מקצוע מאומנים ומיומנים.

הדברים שחשובים בעת ביצוע העבודה- חלקם לפניה וכתנאי לה:

  1. היכרות עם סוגי הפרופילים הקיימים. הפרופיל חשוב מאוד וצריך להיבחר על פי אופן כניסת האוויר והאור, כיוון הפתיחה הרצוי, בידוד הפרופיל ועמידותו, האם נדרשת תחזוקה, העיצוב וכמובן- העלות, התקציב. הפרופיל מהווה חלק מרכזי. קיימם פרופילים מסוגים שונים, כאשר זה העשוי אלומיניום הוא הנפוץ והעמיד ואחד הזולים ביותר. בחירה מושכלת של החומר שממנו עשוי הפרופיל עשויה להיות בעלת חשיבות עליונה.
  2. היכרות עם סוגי פתיחת חלונות. בחירת אופן הפתיחה – כלפי פנים, חוץ או הזזה, נובע, משיקולי המקום, החלל, בתוך הדירה. שיקול נוסף הוא שמירה על פרטיות: לשם כך עשוי להתאים חלון שנפתח בשיפוע, שמצד אחד מאפשר חדירת אור ומצד שני מאפשר שמירה  על אי חשיפה של האדם היושב.
  3. בחירת מוצרי פרזול איכותיים, המהווים חלק בלתי נפרד ממוצרים שבהם נעשה שימוש בזכוכית, כגון מקלחונים, ארונות, חלונות ועוד. יש מוצרי פרזול שאיכותם היא קריטית להבטחת שימוש חלק בחלונות ובארונות כגון צירים ומסילות. ניתן לייפות את הזכוכית בידיות שונות שהן בעיקר לנוי אבל חשוב שגם הן יהיו איכותיות ובטיחותיות.
  4. ייתכן כי סעיף זה אמור להיות הראשון והוא הבחנה בין סוגי הזכוכיות השונות: עבה, דקה, שקופה, חלבית, בידודית,  מחוסמת, משוריינת ועוד. על מנת לבחור את סוג הזכוכית חשוב לדעת מה הייעוד שלה. מתקיני זכוכית מקצועיים יוכלו לסייע לכם בבחירה.
  5. חשוב לברר ולוודא מראש האם האחריות היא גם על הזכוכית או רק על התקנתה.
  6. אין ספק כי בשל התכונות הייחודיות של הזכוכית, לרבות הסוגים היותר חזקים ועמידים שלה, א רק מצדיק לשכור את שירותיו של מתקין מקצועי אלא אף מחייב אותה. במונחים של עלות- תועלת, הוויתור על שירותו של בעל מקצוע עלול לייקר לאין שיעור את מחיר הזכוכית והתקנתה אם יתברר כי העבודה נעשתה באופן לא מקצועי ואף רשלני, מה שעלול להגביר את הסיכון לנזקים.
  7. כאשר מבצעים עבודות זכוכית בבית חשוב לוודא כי איש אינו נמצא בסמיכות למקום שבו מתבצעת העבודה כדי לא להיחשף חלילה לאזור שמהווה פוטנציאל לפגיעה.
  8. לאחר ביצוע עבודות הזכוכית בבית חשוב להקפיד על ניקיון יסודי של הסביבה שבה בוצעה העבודה, בעיקר אם נעשתה, בין השאר, עבודת חיתוך. ניתן להיפצע, חלילה, גם מרסיסים קטנים ביותר של זכוכית, העלולים לחדור לאיברים שונים כמו קוצים.

כתבות נוספות העשויות לעניין אותך

מקלחון פינתי

מראות אור קריסטל ייצור מקלחון פניתי לפי מידה בכל הנוגע להזמנת מקלחון לפי מידה, קיימות אפשרויות רבות. תוכלו לבחור בין

קרא עוד »

מראות ללובי

מראות לובי לבניין משותף מראות לובי הן תוספת פופולרית יותר ויותר לכל בניין משותף. לא רק שהם מוסיפים נופך של

קרא עוד »
WhatsApp chat

לקבלת הצעת מחיר

התקשרו 072-390-1148
או מלאו את הפרטים

דילוג לתוכן